23948sdkhjf

Tiger of Sweden tappade i egna butiker

Jämförbar försäljning i Tiger of Sweden och By Malene Birgers butiker rasade med nära 13 procent under andra kvartalet, enligt danska modekoncernen IC Groups kvartalsrapport.

IC group omsatte under andra kvartalet i det brutna räkenskapsåret 271 miljoner danska kronor (268) vilket var en tillväxt med 1,2 procent, 3 procent lokala valutor, jämfört med motsvarande kvartal föregående räkenskapsår.

Tillväxten drevs enligt rapporten främst avTiger of Swedens försäljning i återförsäljarledet. Även hos By Malene Birger så var det återförsäljarna som drev försäljningen då modekoncernens försäljning via de egna butikerna rasade med 12,9 procent under kvartalet. Antalet butiker var desamma som vid utgången av samma kvartal föregående räkenskapsår.

Tiger of Swedens försäljning under årets andra kvartal uppgick till 196 miljoner danska kronor (189) och för By Malene Birger till 75 miljoner danska kronor (78) med ett rörelseresultat om 4 miljoner danska kronor för Tiger of Sweden och 2 miljoner danska kronor för By Malene Birger.

Rörelsemarginalen för Tiger of Sweden uppgick till 2,0 procent för Tiger of Sweden och 2,7 procent för By Malene Birger.

Utsikterna för det innevarande året ligger kvar.

31 januari gick försäljningen av Saint Tropez till DK Company igenom och Tiger of Sweden och By Malene Birger är de enda två varumärken som nu kvarstår i koncernen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078