SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"
Cecilia Augustinsson är agent för det italienska skovarumärket Brunate i Skandinavien sedan drygt tre år tillbaka. Hon ställer ut varumärket på Nordic Shoe & Bag Fair för andra gången.
– I dag når vi fler lifestylebutiker snarare än renodlade skoaffärer. Jag hade hellre ställt ut på klädmässan, men det var fullt. Många av de tidigare skobutikerna finns inte längre kvar. Det är en liten uppförsbacke, säger Cecilia Augustinsson.
Hennes recept för att vända utvecklingen är att profilera sig med en blogg i eget namn och på Instagram.
– Brunate har en spännande historia. Alla skor är handgjorda i Italien sedan starten 1926. Jag är gift med tredje generationens ägare av bolaget.
Varumärkets fokus är återförsäljare i fysiska butiker.
– Vi vill inte sälja till renodlade e-handlare. Vårt motto är att värna den fysiska butiken. Under våren lanserar vi egen e-handel, men det är också av godo för återförsäljarna att varumärket blir mer tillgängligt.
Trendmässigt lyfter Cecilia Augustinsson fram den bekväma taxklacken för hösten.