Hon går till Vagabond
Efter två år lämnar Johanna Juhlin sin post som global marknadschef på Björn Borg och går i stället till Vagabond International, där hon får samma titel.
– Jag hade ingen ambition att lämna Björn Borg, men jag blev kär direkt. Jag fascineras av Vagabonds företagskultur, både hur familjen har byggt upp företaget och deras fantastiska produkter. När jag träffade de anställda var jag förvissad om att byta. Teamet verkar vara fantastiskt, säger Johanna Juhlin till Habit.
Marie Nilsson Peterzén, kreativ chef och vice vd på Vagabond International, kommenterar rekryteringen:
– Vi hoppas att hon ska tillföra oss mycket. Hon har en gedigen erfarenhet av både kommunikation och digital kompetens, säger hon till Habit.
Anna Fahle Björcke, som ansvarat för Vagabonds marknadsföring och varumärkesfrågor under 20 år, går vidare i rollen som bolagets kommunikationschef.
– Hon har betytt mycket för vår utveckling. Hon kommer att jobba med vår vd, med hållbarhetsfrågor och intern och extern information samt utbildningar av medarbetare och kunder, säger Marie Nilsson Peterzén.
I samband med rekryteringen öppnar Vagabond ett andra kontor i Stockholm på hundra kvadratmeter, utöver det befintliga kontor och showroom som finns i anslutning till butiken på Kungsgatan.
– När vi nu rekryterat Johanna blir det lite trångt, så därför öppnar vi på Norrlandsgatan också där vi även kommer ha ett mindre showroom, säger Marie Nilsson Peterzén.
– Vi skulle kunnat ha öppnat i Köpenhamn också, men eftersom Johanna kommer från Stockholm blev det där.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.