Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår
Artisten Luke Elliot, som spelar i Stockholm i april, är kampanjansikte för Oscar Jacobson i vår.
Kampanjsläppet är avstamp för det klassiska modemärkets nya varumärkeskoncept med ny ny identitet, image och även butiksupplevelse.
- Kampanjen är en visualisering av kollektionens namn – The Art Of Summer. Den porträtterar konstnären och hans musa som anländer till sitt sommarhus, för att öppna upp säsongen på samma sätt som vi öppnar upp och visar det nya Oscar Jacobson för världen, säger Gustaf Törling, varumärkeschef på Oscar Jacobson i en kommentar.
Som Habit tidigare skrivit om så har Selfridges i London bjudit in Oscar Jacobson för att skapa en pop up-yta på avdelningen för skräddat mode.
Senare i vår ska modeföretaget dock presentera ett nytt butikskoncept på Selfridges; ett koncept som är skapat genom ett samarbete mellan Oscar Jacobson och Specific Generic som är arkitekt Andreas Bozarth Fornells nya satsning.
Bolaget omsatte 300 miljoner 2018 och ägs av bland andra Mellby Gård.