Lindex digitala satsning över förväntan
För drygt sex månader sedan tillkännagav Lindex att kedjan ingått avtal med e-handlaren Asos för att lansera ett sortiment av underkläder och sovplagg.
Nu skriver Lindex via sin LinkedIN att samarbetet fallit ut över förväntan och att kedjan nu finjusterar erbjudandet och även ska utveckla samarbetet.
"Att ha våra produkter tillgängliga i 220 länder över hela världen och nå kunden varhelst hon än är, lägger till mycket värde för varumärket Lindex. Vi har faktiskt firat årsdag för vårt allra första försäljningsmöte med dem den här veckan vilket var en riktig milstolpe för oss. Vi kommer att fortsätta att arbeta i nära samarbete med dem för att finjustera Lindex-erbjudandet och utforska nya möjligheter", kommenterar Sophie Ready, Digital Partnerships Manager hos Lindex i en uppdatering kring samarbetet och utvecklingen.
När bokslutet kommunicerades förra veckan skrev Lindex att kedjan fortsätter arbetet med presentera utbudet via nya försäljningskanaler.