23948sdkhjf

Les Deux ökar närvaron i Sverige

Danska modemärket öppnar ytor 18 svenska modebutiker i vår. Först ut är Johnells.

Danska Les Deux öppnar ytor, soft shops, hos återförsäljarna och ska samarbeta med 18 svenska modebutiker runt om i Sverige i vår och sommar.

Den första ytan installerades i veckan i Johnells butik i Kungens Kurva i Stockholm och senare i vår väntar samarbeten med butiker som bland andra Joel & Jolina i Borås, Wonder i Varberg och fyra av modekedjan MQ:s butiker.

Därtill väntar en shop in shop-yta om 20 kvadratmeter på Åhléns city i Stockholm för modemärket. Den ska stå klar i slutet av april med en butikinredning i rökt valnöt, mässing, marmor och med skinndetaljer.

Modemärket tror starkt på att bygga ytor i befintliga butiker och hos varumärkets kunder. Ambitionen med att leverera ett färdigt koncept är att stärka Les Deux och förmedla rätt känsla med hjälp av särskilt framtagen miljö i butikerna.

Modebutikssamarbetet och shop in shop-ytor ska även lanseras till modemärkets övriga marknader i Europa, men Sverige blir först ut.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078