Prisad modebutik öppnar webbutik
Modebutiken Ogräs i Västervik, som drivs av Christina Rampeltin Molin och Gustaf Molin, har öppnat e-handel i egen regi efter att i flera år sålt produkter via Miinto.
- Vi ser nu att en webbutik är ett viktigt och nödvändigt steg för oss, både för att skapa en ytterligare försäljningskanal, där vi kan erbjuda flera kunder att handla, utan att vara beroende av att vara på plats eller av öppettider, och för att skapa ett ytterligare skyltfönster, även för lokala kunder, säger Christin Rampeltin Molin i en kommentar.
Duon vet sedan tidigare att kunder finns över hel landet och Christin Rampeltin Molin interagerar redan dagligen med dem via sociala medier vilket också lett till att beslut om satsningen var lättare att ta.
- Vi ser därför denna webbutik som en satsning, men även en överlevnadsstrategi där vi hoppas att ett digitalt skyltfönster och nya försäljningskanaler även kan gynna den lokala fysiska butiken och dess försäljning, säger Gustaf Molin.
För ägarparet bakom butiken har det dock varit viktigt att det personliga kundmötet och deras stora kunskaper inom material och trender även ska prägla webbutiken.
Livstilsbutiken Ogräs öppnade 2006 och säljer dam-, herr- och barnkläder samt designföremål och leksaker.
Butiken har varit nominerad i Habit Modegalan vid ett flertal tillfällen och tilldelades priset ”Årets butik ungt mode" 2011.