Mini Rodini till T-mall
Mini Rodini öppnar egen e-handelsbutik på kinesiska T-mall som ägs av Alibaba i maj. Parallellt med att webbutiken går live öppnar märket även en fysisk pop-up butik i varuhuset Isetan i Shanghai.
– Vi har en fin tillväxt i Kina och på flera närliggande marknader - med Korea som ett exempel - och har de resultat vi behöver för att ta nästa naturliga steg på den asiatiska marknaden. Potentialen med T-Mall.com är enorm. Samtidigt är vi ödmjuka inför konkurrensen och den insats som krävs, säger Håkan Ström, vd Mini Rodini.
Öppning av webbutiken sker i samarbete med partnern distributören Johan & Johan som har etablerat flera andra svenska varumärken på den kinesiska marknaden och i pressmeddelande framhåller Mini Rodini att deras kompetens om den kinesiska marknaden skapar rätt förutsättningar när barnklädesmärket nu satsar på utökad internationell expansion.
Sajten når 550 miljoner aktiva användare och står enligt ett pressmeddelande för 60 procent av e-handelskonsumtionen i Kina.