Nytt avtal ska ge Odd Molly medieutrymme – gör riktade nyemissioner
Odd Molly har tecknat ett avtal med Aggregate Media med syftet att skapa effektiv exponering i breda kanaler. Genom emissioner kommer Aggregate Media teckna sig för cirka 5,6 procent av aktierna i Odd Molly. Det framgår av ett pressmeddelande.
Till grund för samarbetet med Aggregate Media har Odd Molly beställt mediautrymme för 2,5 miljoner kronor som Odd Molly har betalt för genom att genomföra en riktad kvittningsemission till Aggregate Media om 250 000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie.
Därtill har Odd Molly kontant erlagt 2,5 miljoner kronor till Aggregate Media för mediautrymme som ska utnyttjas fram till och med den 31 december 2020.
Aggregate Media har tecknat sig för en riktad kontant nyemission i Odd Molly för 250 000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie. Sammantaget har därmed Aggregate Media tecknat sig för 500 000 nyemitterade aktier i Odd Molly till ett pris om totalt 5 miljoner kronor, vilket alltså motsvarar cirka 5,6 procent av aktierna efter att aktierna har registrerats.
Vidare meddelar Odd Molly att som en del av satsningen på varumärkesspridning kommer musikerna och systrarna Neneh Cherry och Titiyo att bli Odd Mollys ambassadörer under hela 2019.