23948sdkhjf

Ska hjälpa New Black växa ytterligare

Modeföretaget tecknar distributionsavtal med Welcome Agency.

Modemärket New Black, grundat 2011, skriver distributörsavtal med Stockholmsbaserade Welcome Agency för att utveckla B2B-försäljning ytterligare.

Initialt ska tillväxten ske i Skandinavien där modeföretaget redan har ett stort antal återförsäljare men med hjälp av distributören ska modemärket även nå fler återförsäljare i Europa.

– Vi har under hösten 2018 och våren 2019 vuxit väldigt mycket och vill ta vara på tillväxten och fortsätta utveckla New Black. Ett sätt att göra detta är att driva B2B-verksamheten tillsammans med en extern partner. Valet föll på Welcome då de förstår varumärket och vår vision. Vi ser fram emot att växa tillsammans med Welcome och är övertygade om att våra kunder kommer få den service som de efterfrågar, säger Andreas Ramos Undén, vd och medgrundare av New Black.

Avtalet gäller försäljning av varumärket i Norge, Island, Danmark, Finland, Spanien, Italien, Baltikum, Tyskland, Benelux och Storbritannien.

I distributören Welcome Agencys, med huvudkontor i Stockholm och showrooms i Sverige, Norge, Danmark, Baltikum och Spanien, finns sedan tidigare varumärken som bland andra Les Deux, Fila, Karl Kani, Buffalo, 47brand, Komono och Pro-Keds.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078