Ny duo ska leda Tenson – rekryteras från Salming Sports
Tenson rekyterar Tomas Solin och Thomas Nord som båda kommer från Salming Sports och kliver in i rollerna som vd respektive creative director. Duon tillträder under andra kvartalet 2019 och kliver även in som delägare.
Tomas Solin efterträder Johan Lövqvist som nyligen aviserade att han kliver av uppdraget efter tio år på posten.
Tomas Solin och Thomas Nord beskrivs ha gedigen erfarenhet av produktutveckling, marknadsföring och internationellt varumärkesbyggande och ska leda bolaget som gör omstart och ska ha fokus på produkter för familjens friluftsliv.
Förutom Salming Sports har båda även arbetat hos bland andra Libro Gruppen.
- Det är med stor tillförsikt och entusiasm vi tar oss an detta mycket spännande uppdrag. Tenson är ett anrikt svenskt outdoorvarumärke som dessutom har rötterna i min hemstad Varberg. Vår ambition är att tillföra ytterligare energi och kreativitet till varumärket bl.a. genom att ytterligare öka innovationstakten, säger Tomas Solin, tillträdande vd i en kommentar.
-Jag ser det som en förmån och fantastisk utmaning att vara med och revitalisera ett genuint svenskt outdoorvarumärke som Tenson. Under min uppväxt var den ikoniska ljusblå Himalaya-parkasen en del av min garderob – nu ser jag fram emot att tillsammans med Teamet på Tenson skapa nya klassiker, säger Thomas Nord som tillträder posten som creative director under andra kvartalet 2019.
Tensons huvudägare holländska investmentfirman Nedvest med Tim Kreté i spetsen säger sig vara nöjd över att ha rekryterat "ett handlingskraftigt och välmeriterat team".
-Med Tomas och Thomas som management och delägare till vårt redan starka Tensonteam känner vi stor tillförsikt att bolaget och varumärket ska lyfta till nya höjder framöver.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.