Från NA-KD till Yaytrade
Matilda Zimmerman kliver på som marknadschef för marknadsplatsen Yaytrade som lanserades 2017.
Hon kommer närmast från rollen som key account manager hos NA-KD och har bland annat arbetat med lanseringar, influencer- och profilsamarbeten samt andra marknadsföringsaktiviteter.
Matilda Zimmermans uppdrag hos Yaytrade blir att leda både den strategiska planeringen av den fortsatta internationella satsning och övergripande marknadsföringsaktiviteter.
Därtill blir hon ansvarig för marknadsplatsens ambassadörer som bland andra är nytillkomna Victoria Törnegren, Alexandra Bring, Linn Ahlborg, Erik Forsgren och Emil Stegfeldt. Ambassadörer är även bland andra även delägarna Janni och Jon Olsson Delér.
- Det som verkligen lockade mig till Yaytrade var deras unika position på marknaden, och hur de har lyckats utvecklat en plattform där du kan handla med mer än bara pengar. Det är ett nytt och hållbart sätt att se på konsumtion på, vilket jag tror starkt på är framtiden inom framför allt mode men även andra segment. Nu ser jag fram emot att ta bolaget till nya höjder tillsammans med resten av teamet, säger Matilda Zimmerman.
Förutom NA-KD har Matilda Zimmerman ett förflutet hos TV4 och H&M-ägda & Other Stories.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.