Jumperfabriken väljer varuhus
Jumperfabriken öppnar pop up-butik på NK i Göteborg som ska hålla öppet mellan 2 maj till 31 augusti.
- Vi ser en ökad efterfrågan i storstäderna på våra kläder. Via butiken på NK hoppas vi att nya kunder, som kanske inte naturligt hittar till våra butiker, ska upptäcka Jumperfabriken. Den skandinaviska stilen med hållbara kvalitetsplagg är även väldigt populär hos utländska kunder. NK känns därför som en perfekt plats för oss, säger Elisabeth Synnes, grundare, vd och designer i en kommentar.
Jumperfabriken har sedan tidigare ambitionen att växa genom att bland annat öppna fysiska butiker och pop up-butiker.
Butikens interiör ska gå i guldgula toner med ask, mässing och turkosblå accenter.
Jumperfabriken kan lägga ett gott år bakom sig med en omsättning på drygt 18 miljoner och med ett resultat om 400 000 kronor.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.