23948sdkhjf

Frank Dandy växer digitalt

Underklädes- och badmärket har för andra året i rad dubblade omsättningen i egen e-handel.

Frank Dandy ska ha ökat försäljningen i den egna e-handeln med 125 procent 2018 jämfört med 2017.

Ökningen ska vara frukten av att modeföretaget tillsammans med den digitala designbyrån Oakwood utvecklat en uppdaterad e-handel och ny visuell identitet.

2019 har startat starkt och för första gången så står digital intäkt för mer än 65 procent av bolagets omsättning. Att passera 50 procent digital försäljning är en riktigt viktig milstolpe och ger oss trygghet och övertygelse att vi är på rätt spår. Därför tar vi nu nästa steg i den digitala resan och vi kommer tillsammans med Oakwood fortsätta utvecklingen. Målet är att göra vår ehandel ännu mer användarvänliga och framförallt ge utrymme för varumärkets visuella identitet att verkligen ta plats, säger Daniel Hörnqvist, vd.

Frank Dandy är grundat 2003.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.132