Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta
Som Habit tidigare skrivit så har Scandinavian Man både e-handel och pop up-yta på gång, den senare i anslutning till det nya kontoret på Mäster Samuelsgatan i Stockholms city.
Först ut på ytan om 500 kvadratmeter är svenska glasögonmärket Chimi Eyewear som ska husera i lokalerna under hela sommaren.
– Efter att ha öppnat vår första butik under förra sommaren, belägen på Södermalm i Stockholm, utvecklade vi ett enkelt koncept med persienner och piedestaler som vi kallar Chimi Gallery. Galleriet gör det enkelt att visa på helheten i utbudet och förstå grundkonceptet men också att göra det lättare för kunden att välja glasögon samt belysa de stilarna som ingår i samarbeten eller är limiterade till en viss tid, säger Charlie Lindström, creative director.
Under hösten ska olika modemärken husera på och ska bytas ut varannan vecka.
— Vår nya pop-up-yta på Mäster Samuelsgatan 42 kommer fungera som ett levande galleri för nordiska mode- och livsstilsvarumärken. I samband med att vi lanserar vår egen e-handelsplattform, blir den fysiska ytan ett perfekt komplement för de varumärken vi samarbetar med. Under sommaren huserar Chimi Eyewear i butiken, men under hösten kommer det finnas ett nytt modevarumärke på plats varannan vecka, säger Konrad Olsson, chefredaktör och medgrundare till Scandinavian Man.
Chimi Eyewear har därtill en ny artistic director i Rami Hanna, som även är verksam som fotograf och stor i sociala medier.
Solglasögonmärket har enligt uppgift haft en väldigt god utveckling och gjort flera uppmärksammade samarbeten bland annat med modellen Elsa Hosk.