23948sdkhjf

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Som Habit tidigare skrivit så har Scandinavian Man både e-handel och pop up-yta på gång, den senare i anslutning till det nya kontoret på Mäster Samuelsgatan i Stockholms city.

Först ut på ytan om 500 kvadratmeter är svenska glasögonmärket Chimi Eyewear som ska husera i lokalerna under hela sommaren.

– Efter att ha öppnat vår första butik under förra sommaren, belägen på Södermalm i Stockholm, utvecklade vi ett enkelt koncept med persienner och piedestaler som vi kallar Chimi Gallery. Galleriet gör det enkelt att visa på helheten i utbudet och förstå grundkonceptet men också att göra det lättare för kunden att välja glasögon samt belysa de stilarna som ingår i samarbeten eller är limiterade till en viss tid, säger Charlie Lindström, creative director.

Under hösten ska olika modemärken husera på och ska bytas ut varannan vecka.

Vår nya pop-up-yta på Mäster Samuelsgatan 42 kommer fungera som ett levande galleri för nordiska mode- och livsstilsvarumärken. I samband med att vi lanserar vår egen e-handelsplattform, blir den fysiska ytan ett perfekt komplement för de varumärken vi samarbetar med. Under sommaren huserar Chimi Eyewear i butiken, men under hösten kommer det finnas ett nytt modevarumärke på plats varannan vecka, säger Konrad Olsson, chefredaktör och medgrundare till Scandinavian Man.

Chimi Eyewear har därtill en ny artistic director i Rami Hanna, som även är verksam som fotograf och stor i sociala medier.

Solglasögonmärket har enligt uppgift haft en väldigt god utveckling och gjort flera uppmärksammade samarbeten bland annat med modellen Elsa Hosk.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078