Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer
Saddler satsar på det egna varumärket med nya produkter, nytt formspråk och logga samt storsatsning på ny webbutik som en del i en större marknadsföringsstrategi och digital satsning.
Som en del i det har företaget tagit fram en ny e-handelsplattform, den tidigare lanserades 2013, som enligt företaget ska fungera som navet i byggandet av ett nytt och starkare varumärke.
– Vår e-handel är inte bara en försäljningskanal, utan också en viktig möjlighet att visa upp vårt varumärke. I och med den nya satsningen vill vi definiera för våra kunder vad vi står för och vad vi vill vara. Med den digitala storsatsningen vill vi möta kunderna med en total Saddler-upplevelse, från onlinebesök till leverans. Vi tror att en kombination av återförsäljare och en stark digital närvaro, är det bästa sättet för att nå ut med vårt varumärke till ännu fler, säger Matilda Mohlin, varumärkes- och e-handelschef i en kommentar.
Förutom att skapa produkter under eget varumärke så fortsätter Saddler alltjämt även att ta fram läderaccessoarer till flera andra varumärken som Oscar Jacobson och Morris Stockholm.