23948sdkhjf

Decathlon fortsätter blöda

Nästa år öppnar den franska sportjätten sin fjärde butik i Sverige. Samtidigt ökar förlusterna.

I februari nästa år öppnar franska sportjätten Decathlon sin fjärde butik på svenska marknaden, då kedjan tar över Rooms yta i Mall of Scandinavia, Solna.

När den första Sverigebutiken etablerades 2011 i Bromma, kommunicerade bolaget att Decathlon skulle öppna i ”alla större svenska städer”. Men expansionen har inte bara gått långsamt utan varit mycket kostsam. För åttonde året i rad fortsätter det svenska bolaget att blöda. Under 2018 blev förlusten rekordstor, 54 miljoner kronor, vilket framgår av Decathlon Sverige AB:s årsredovisning. Omsättningen uppgick till 182 miljoner kronor jämfört med 132 miljoner 2017.

Under andra halvåret i fjol förvärvades Swedian AB och fusionerades med Decathlon Sverige AB. Swedian verkar i fastighetsbranschen.   

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062