Grandpa lanserar klädlinje
Grandpa har lanserat en klädlinje som fått namnet Grandpa Soft Goods. Kollektionen innehåller bland annat sweatshirt, t-shirt, Oxfordskjorta och strumpor som är plagg tänkta att fungerar som en "tidlös grund i Grandpas sortiment och utgöra nyckelplaggen i den perfekta garderoben".
Produktansvarig för nya klädlinjen är Malin Rodhelind.
- Vi har länge tänkt att vi inte ska producera egna kläder men nu kändes tiden mogen för oss att ta det steget. Vi vill skapa ett bra erbjudande direkt till våra kunder – samtidigt som vi själva har full kontroll på var och hur kläderna produceras. Tanken är att Grandpa Soft Goods utbud skall byggas på successivt plagg för plagg med produkter som behövs för en klassisk, avslappnad och tidlös stil, säger Jonas Pelz, grundare av Grandpa i en kommentar.
Sortimentet kommer byggas på successivt men man ska inte arbeta med säsongskollektioner i klassisk bemärkelse och nya plagg kommer in efter behov; "Vi kan alltså inte svara på hur ofta nya plagg kommer in. Lättare nästan att svara på hur sällan, för det kommer dyka upp med ojämna mellanrum", uppger Grandpa till Habit.
Kollektionen är inte per se unisex men då man adderar storlekar vart efter och erbjuder både XS och XXL så fungerar plaggen i den bemärkelsen som unisex.
Det är inte första gången som butikskonceptet satsar på produkter i eget namn då företaget sedan tidigare har det egna varumärket Low Key Goods som innehåller bland annat inredningsdetaljer och accessoarer.
Grandpa omfattar i dag fyra fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i Malmö och Göteborg och därtill finns webbutik.