Ska hjälpa nordiska kunder expandera med nytt pr- och kommunikationssamarbete
Kommunikationsbyrån A World Beneath, AWB, har startat ett samarbete med brittiska kommunikations-pr- och varumärkesbyrån The Casbah Group, som tidigare hette Exposure Group. Samarbetet ska mynna i ett kulturellt utbyte byråerna emellan och för The Casbah innebär det att byrån kan erbjuda sina kunder rådgivning och lokala aktiveringar på de nordiska marknaderna.
– A World Beneaths kärna är att skapa starka idéer i tiden. Genom samarbetet med The Casbah Group får vi starkare kulturell koppling till, och partners på plats i, nyckelstäder för våra kunder. Vi får ta del av deras omfattande kunskap och kontaktnät på dessa marknader för att kunna hjälpa våra nordiska kunder expandera i världen med oss som lead-byrå, säger Martin Bundock, medgrundare AWB i en kommentar.
I AWBs portfölj finns bland anant kunder Nike, Diageo, Uuniqlo, Levi’s, Harman International, Muji, Philips, Spendrups och Atrium Ljungberg.