Floyd växer med fler butiker
Norska modekedjan Floyd, som omfattar 12 butiker runt om i Norge samt nätbutik, växer med nya partnerbutiker och har ökat omsättningen med 8 till 10 procent hittills i år, det skriver norska Tekstilforum.
- Hittills i år har vi tecknat 17 nya kontrakt med partnerbutiker, vilket vi är mycket nöjda med, säger Tommy Smith, operativ chef hos Floyd till tidningen.
Kedjan har lager och kontor i norska Holmestrand och säljer kläder, skor och accessoarer från ett 50-tal varumärken däribland en hel del danska och även svenska varumärken som Svea, Mayla, Tretorn, Syster P och Whyred.
– Detta är resultatet av en långsiktig ansträngning för att bygga ett Floyd-universum som fungerar mycket bra på alla områden idag: Vi har investerat i en solid infrastruktur som gör att vi kan ha ett bra och välsmordat system som kan leverera rätt varor vid rätt tidpunkt , och vi har underbara medarbetare och utmärkta ambassadörer ute i butikerna och med våra partners. Dessutom är vi aktiva och väl synliga på sociala medier, säger Tommy Smith till Tekstilforum.