Ny arena för kreativa presentationer i Stockholm Fashion District
Under kommande upplaga av inköps- och mässveckan i Nacka strand, som äger rum den 3 till 8 februari, skapar Stockholm Fashion District en ny plattform för kreativa presentationer och visningar och öppnar samtidigt för möjlighet till publika event.
Enligt arrangören har medlemmar, utställare och gästutställare efterfrågat en kreativ plattform där de kan visa upp sina kollektioner, presentera nya innovationer eller nya koncept under produktiva former. Förutom att möta inköpare får deltagarna även möjlighet att möta slutkonsument genom publika event.
Den nya arenan, en yta som färdigställs och kommer att vara belägen i en av mässhallarna, ska ha öppet i samband med mässorna Nordic Shoe & bagfair och Fashion Business Days, den 5 till 7 februari.
– Vi står inför en stor och spännande förändring och alla behöver se över sina affärsmodeller och erbjudanden, så även Stockholm Fashion District. Vi är en ung och snabbfotad mötesplats som bygger potential och affärsnytta till våra kunder. Genom vår nya satsning vill vi skapa en plattform där nya kreativa initiativ kan visas upp för en bredare publik, säger Helena Waker, vd för Stockholm Fashion District och Trade Partners Sweden.
Vilka varumärken som ska delta väntar men klart är att den första presentationen på onsdagen den 5 februari är vikt för och tillägnad Stockholm Fashion District.
Stockholm Fashion Week Trade är en handelsplattform som i dag omfattar över 700 varumärken under inköpsveckorna och evenemanget innefattar Stockholm Showroom, Stockholm Shoe House, Nordic Shoe & bagfair och Fashion Business Days.