Ny vd för Tiger of Sweden
Linda Dauriz har rekryterats till posten som vd för Tiger of Sweden. Hon tillträder den 1 december och efterträder Moa Strand som fungerat som tillförordnad vd sedan Tiger of Swedens tidigare vd Hans-Christian Meyer som lämnade posten med omedelbar verkan den 18 februari i år efter en kort sejour på posten.
Moa Strand kvarstår i ledningsgruppen och återgår till posten som modebolagets cmo, marknadschef, i samband med att Linda Dauriz tillträder.
Linda Dauriz kommer närmast från Hugo Boss och posten som director of customer experience & corporate development med ansvar för modeföretagets globala strategier,customer data & analytics, CRM, digital marknadsföring och kundupplevelsen i samtliga kanaler.
I ett pressmeddelande säger Linda Dauriz "att Tiger of Sweden ska bli mer relevant för kunder online, i de egna butikerna såväl som i nära samarbete med distributionspartner".
Förutom Hugo Boss har Linda Dauriz även ett förflutet från McKinsey & Company där hon som partner arbetade med rådgivining åt företag inom mode- och lyxindustrin i Europa och globalt.
I en kommentar till utnämningen uppger styrelseordförande Peter Thorsen att valet föll på Linda Dauriz då hon bland annat har goda erfarenheter av globala varumärken, att sätta konsumenten i första rummet, digital bakgrund samt en passion för varumärket.
Tiger of Sweden, grundat 1903, är baserat i Stockholm och har försäljning globalt via egna butiker, e-handel samt via omkring 1 200 återförsäljare. Tiger of Sweden ingår i IC Group som sedan i somras ägs till 100 procent av Friheden Invest och som i augusti avnoterades från Nasdaq i Köpenhamn.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.