23948sdkhjf

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

A Day's March har fortsatt medvind. Efter ett fjolår med en tillväxttakt på 63 proocent och en omsättning på 40 miljoner kronor, kommer tillväxten för innevarande år att landa på mellan 50 till 60 procent, enligt Marcus Gårdö, vd och en av grundarna. 

A Day's Marchs affärsmodell bygger på direktförsäljning till konsument genom sex egna butiker och egen e-handel. Undantaget är dock nätaktören Care of Carl där varumärket har funnits i två år.

Tillväxten drivs framför allt online medan butikerna uppvisar en ökning på 15-20 procent i jämförbara enheter, uppger Marcus Gårdö. Han och medgrundarna Pelle Lundquist och Stefan Pagréus driver fyra butiker i Sverige, en butik i London och en i Köpenhamn. 

 -- Vår butik i London går väldigt bra och har visat vinst från dag ett, så det är kul. Vår etablering i Köpenhamn har också gått bra och även den är positiv sedan start, skriver Marcus Gårdö i ett mejl till Habit.

-- Vi ser vi alltmer att 'direct to consumer' är en bra väg att gå, och vi har inga planer alls på att ändra vår strategi.

Efter fem förlustår kommer bolaget att visa vinst i år, "om än ganska liten", enligt Marcus Gårdö.
-- Vi investerar fortfarande aggressivt och det kommer vi att fortsätta göra under de kommande åren, dock med positivt resultat.

Efter den senaste etableringen i Köpenhamn tittar trion på nya butiker och fler marknader.
-- Vi hoppas kunna presentera något under första halvan av 2020.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079