23948sdkhjf

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Det rör på sig i chefsleden hos Kappahl. Habit har tidigare skrivit att Glenda Marevind lämnar posten som varumärkes- och marknadschef för Kappahl för att kliva in i rollen som marknadschef hos Intersport. 

Därtill lämnar Anna Karin Holck modekedjan och rollen som vice president customer service, en post hon innehaft sedan 2017, för att istället gå till danska Bestseller där hon ska leda utvecklingen av modekoncernens retailverksamhet i Sverige; något som tidningen Market kunde berätta i fredags. 

Anna Karin Holck har arbetat för Kappahl i drygt sex år, också som Sverigechef, och sedan 2013. Hon rekryterades till Kappahl från MQ.

Därtill har Monika Kostovska som tidigare var chef för pr mode och hållbarhetskommunikation hos Kappahl slutat och tillträtt som project manager hos MQ.

Habit ställde frågan till Kappahls kommunikationschef Charlotte Högberg om vilka som blir Glenda Marevinds och Anna Karin Holcks efterträdare och hon svarar med ett utalande från Kappahls vd Elisabeth Peregi.

- På Kappahl designar vi just nu en ny organisation där vi skapar två nya affärsenheter och en global säljorganisation. Affärsenheterna är en sammanslagning av våra tidigare funktionsavdelningar design & inköp och customer experience (CX). På detta sätt skapar vi en målgruppsstyrd organisation där vårt kunderbjudande tas fram och utvecklas gemensamt av de som jobbar inom respektive affärsenhet. Det uppstår många nya roller och vissa roller försvinner, några rekryterar vi internt och andra externt. Många chefsroller, däribland Glendas och Anna-Karins nuvarande roller, kommer att anta andra former än tidigare, säger  Elisabeth Peregi, vd i en kommentar till Habit.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095