Fusion i barnklädesbranschen
Danska branmodeverksamheterna Brands 4 kids A/S och Utoft Kids Group A/S ska per den 1 januari 2020 fusionera verksamheterna under namnet Brands 4 kids.
I och med sammangåendet bildas ett barnmodeföretag med nio varumärken i portföljen; CeLaVi, Color Kids, Creamie, En Fant, Fixoni, Me Too, Minymo, Nordic Label och Pippi.
Brands 4 kids A/S förvärvade nyligen märken från Active Sportswear Int. och båda verksamheterna beskrivs som välmående och har visat tillväxt i en tuff bransch.
Ägarkretsen ska från den 1 januari bestå av Claus Utoft som blir chef för sourcing och PL , Michael Nederby somblir försäljningschef och Erik Andreæ som blir vd. Företagens administrativa funktioner som försäljning, marknad, design och inköp samlas i Brands 4 kids huvudkontor med hemvist i Ikast medan Utoft Kids Groups huvudkontor i Give fortsatt ska fungera som lager- och logistikcenter.
"Genom att slå samman två företag fortsätter vi vår tillväxtresa och blir en av Skandinaviens största aktörer inom baby- och barnkläder med ett brett utbud av olika kategorier och märken, vilket ger kunder möjlighet att samla sina inköp på ett ställe. Samtidigt säkerställer vi en enhetlig hög kvalitet i leveranser och en back-office-tjänst som gör att våra kunder kan koncentrera sig på att sälja våra märken", säger Erik Andreæ, vd i en kommentar till fusionen.
I en