23948sdkhjf

Han lämnar Tiger of Sweden

Modeföretagets kreativa chef slutar efter drygt två år på posten.

Christoffer Lundman lämnar posten som creative director för Tiger of Sweden. Han klev på den 1 juni 2017 och kom till Tiger of Sweden från Burberry.

Han har även ett förflutet hos Acne Studios samt som senior designer hos Tom Ford.

I ett pressmeddelande uppger modeföretagets ägare IC group ”att styrelsen för IC Group A / S meddelade idag att Tiger of Sweden och dess kreativa direktör, Christoffer Lundman, har ömsesidigt kommit överens om att gå skilda vägar efter två år”.

Någon efterträdare annonseras inte utan i pressmeddelandet framgår att en rekryteringsprocess för att finna en ny creative director för modeföretaget inletts.

Christoffer Lundmans sista kollektion för Tiger of Sweden blir den för kommande höst som nyligen premiärvisades på herrmodemässan Pitti Uomo i Florens tidigare i januari.

I november fick Tiger of Sweden en ny vd då Linda Dauriz rekryterades till modeföretaget från Hugo Boss. 

- Att ha fått arbeta för ett märke med en så lång och rik historia som Tiger of Sweden, har varit både ett privilegium och en ära. Jag är tacksam för det förtroende jag fått. Inget av detta hade varit möjligt utan stöd från mitt team, som har gjort den här upplevelsen så givande. Mitt största tack går till dem, säger Christoffer Lundman, i en kommentar.

”Jag vill tacka Christoffer för den utmärkta högmodehandstil han har gett in i vårt varumärke Tiger of Sweden. Den noggrannhet som han har övervakat utseendet och känslan i våra samlingar och vår kommunikation är anmärkningsvärd. Framöver strävar vi efter att bredda vår erbjudande som ett premiummodemärke
vidare, samtidigt som man bibehåller 360-konsistensen över beröringspunkter som Christoffer har etablerat under de senaste åren. "

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109