23948sdkhjf

Gina Tricot lyfter in skönhet – inleder samarbete med Dashl

Hoppas nå bredare målgrupp och få kunden att stanna i butiken längre.

Dashl öppnar yta för skönhetsbehandlingar i Gina Tricots butik på Götgatan.

Ytan blir bolagets, grundat av Arbilina Nissan och Nina Akbari 2016, femte fysiska yta och följer på etabelringerar i Na-kd:s butik i gallerian och tre av H&M.s Stockholmsbutiker; i Fältöversten, Västermalmsgallerian och i butiken på Drottninggatan vid Sergels Torg.

Under 2019 tog bolaget in nya investerare i form av H&M-gruppens investeringsarm Co:Labs och Cristina Stenbeck med ambitionen att öka bolagets tillväxt.

– Utmaningen för retail är att erbjuda kunder mervärde och en shoppingupplevelse utöver sin produktförsäljning för att konkurrera med växande e-handeln. Med Dashl öppnar vi upp möjligheten att nå ut till en bredare målgrupp som är skönhetsintresserad och även lojal till vårt varumärke. Det innebär att kunden besöker butiken i snitt 2 gånger i månaden, spenderar i snitt 60 minuter längre i butiken och oftast köper med sig något på väg ut. På så sätt kan Dashl skapa både kundlojalitet och ökad försäljning hos retailpartners där vi etablerat våra Beauty Bars, säger Arbilina Nissan, vd för Dashl.

Dashl är en digital tjänst för skönhetsbehandlingar och anslutna stylister kan bokas till hemmet, kontoret, eller hotellrummet även via en prenumerationstjänst.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08