23948sdkhjf

Så kan branschen bemöta klimatdebatten

Ökänd som miljöbov och med rykte solkat av överkonsumtion. Hur ska modemärkena vinna konsumenternas gunst? Marknadsföringsexperter ger här branschen sina bästa råd hur den ska kommunicera i klimatdebatten.
Modet har miljöproblem. Trots att klädbranschen har åkt på hållbarhetsforum i flera år verkar miljökluten vara allt annat än löst. Snarare cementeras utsagan om modeindustrin som näst största miljöboven, värre än flyget. Och när stora modebolag som H&M, Kappahl, Zalando och Na-kd lyfter fram klimatkompenserande insatser följer de uppenbarligen ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094