23948sdkhjf

Babyshop tar hjälp av Textual

Ska underlätta internationell expansion med automatiska produkttexter.

Habit har tidigare skrivit om Textual som erbjuder automatiserad textproduktionen åt e-handlare och har tagit fram en AI-baserad plattform där varumärken kan generera, översätta och optimera texter genom några knapptryckningar.

Textual har tidigare inlett samarbete  med bland andra Na-kd och nu  har även Babyshop ingått partnerskap med Textual för att stärka e-handlarens internationella expansion med hjälp av sökmotoranpassat innehåll och automatiska produkttexter.

Babyshops fall är speciellt eftsreom de krävs unika texter för samma produkt på fyra sajter, Babyshop, Lekmer, Alex and Alexa och Oii design, för bästa sökoptimering och för att duplicerat innehåll inte ska ”kannibalisera” och stjäla trafik från varandra.

Därför har Textual och e-handlaren tillsammans arbetat fram en process för att skriva produkttexter för alla fyra sajter på ett sätt som ska minimera arbetsmängd och garanterar unikt och anpassat innehåll till varje sajt.

- Babyshop är ett stort maskineri med en komplex process för content-skapandet. Det är kul att Babyshop noga har A/B-testat på alla språk och i detalj definierat nya processer som krävs med denna teknik, säger Henrik Gemoll, vd och grundare av Textual i en kommentar.

Babyshop går live med automatiska produkttexter på fyra sajter under det första kvartalet 2020.

Textual arbetar i nuläget med material på upp till 15 olika språk.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126