Ny affärsområdeschef hos Röhnisch
Helena Åkesson har rekryterats till 75-årsjubilerande sportmodeföretaget Röhnisch och blir affärsområdeschef för golfsegmentet.
"Syftet med tillsättningen är att genom en fokuserad approach och dedikerad strategi för golf ta varumärket på en tillväxtresa framåt2, heter det i ett pressmeddelande.
- Jag är övertygad om att Helena med sin gedigna erfarenhet och stora golfkunskap kommer att bli ett fantastiskt tillskott till Röhnisch. Vi har stora ambitioner och Helena kommer att bli en nyckelperson på vår globala tillväxtresa, säger Emma Stjernlöf, vd, Röhnisch i en kommentar.
Helena Åkesson har en bakgrund som professionell golfspelare och tränare och har under de senaste 15 åren arbetat med försäljning inom golfbranschen och specifikt med damkonfektion hos Daily Sports.
Hon kommer närmast från Callaway där hon arbetat med försäljning. Helena Åkesson sitter även i styrelsen hos branschorganisationen Golf & Co.
Röhnisch lanserade golfkollektionen 2002. Fokus framåt kommer att ligga på att växa och etablera varumärket i nya marknader och i fjol rekryterade sportmodeföretaget även ett nytt designteam med syftet att ytterligare modernisera varumärket och kollektionsstrategin.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.