Isbjörn lanseras i Nordamerika
Barnklädesmärket Isbjörn of Sweden, grundat av Maria Frykman Forsberg och Camilla Schmidt 2005, gör nu märket tillgängligt i USA och Kanada genom att lansera webbutik.
Detta efter att barnklädesmärket, som gjort sig känd för sin hållbara och tekniska profil, fått ett stort antal förfrågningar från kunder och föräldrar på andra sidan Atlanten.
Likt de europeiska kunderna ska de nordamerikanska kunderna guidas till rätt köp och storlek med hjälp av märkets AI-drivna chatbot Bernard, som Habit tidigare skrivit om, och som sedan lansering i oktober ifjol reducerat barnklädesföretaget retrurer med mer än 50 procent.
- Eftersom vi får så många förfrågningar från föräldrar i Nordamerika, är det fantastiskt att nu kunna erbjuda våra produkter till kunder i USA och Kanada. Det är definitivt en milstolpe för vårt företag, särskilt i en tid då jag tror att mänskligheten kommer att förändras och att vara utomhus kommer att uppskattas ännu mer än någonsin tidigare, säger Maria Frykman Forsberg, vd och medgrundare i en kommentar.