Eton drar upp tempot i USA
I maj öppnade Eton en ny modern logistikanläggning om 2 100 kvadratmeter utanför Atlanta i USA; en satsning som ska borga för fortsatt tillväxt samt optimerad servicegrad och kundupplevelse.
Den nya anläggningen ska även att stödja logistikflöden till företagets fysiska och digitala återförsäljare. Den nya logistikanläggningen ger enligt ett pressmeddelande bolaget de "förutsättningar som krävs för att standardisera och
effektivisera logistikflöden och därigenom korta ledtider för kunder och återförsäljare".
Satsningen kommer efter flera år av försäljningsökningar på den amerikanska marknaden och USA är nu bolagets största marknad och står för 35 procent av det Gånghesterbaserade modebolagets totala omsättning.
- Vi hade vuxit ur den gamla anläggningen och den nya byggnaden kommer att utgöra grunden för framtida expansion. Tack vare det nya lagret kan vi nu utöka vår kapacitet för olika innovativa logistikfunktioner så som dropship och
därigenom fortsatt säkra högkvalitativ service för våra kunder och återförsäljare, säger Frida Jungmalm, supply chain director, i en kommentar.
I USA har Eton försäljning via egen e-handel och egena butiker samt via återförsäljare som multibrandbutiker och varuhus.