23948sdkhjf

Snabbväxande träningsmärke lanserar ny e-handelssajt

Värvar även e-handelskoordinator från John Henric.

Stronger har lanserat splitterny digital flaggskeppsbutik på ny plattform och anpassad för träningsvarumärkets globala satsning. Satsningen gick live på onsdagsmorgonen.

I ett pressmeddelande skriver träningsmärket, som haft en rejäl tillväxt och räknar med att nå en omsättning på över 300 miljoner kronor under 2020 och 500 miljoner kronor under 2021, att lanseringen påskyndats för att stå klar inför Black Friday som märket spår ska bli en rekordförsäljningsdag i bolagets 7-åriga historia.

Den nya e-handelssajten lanseras initialt med lokalanpassat språk, innehåll och produkter för Tyskland, Nederländerna, Storbritannien och USA. Planen är att rulla ut sajten på fler marknader successivt under nästa år.

– Vi har de senaste åren fått ordentlig snurr på försäljningen vilket gjort att vi nu vuxit ur vår tidigare lösning som legat på Magento sedan vi skapade varumärket 2013. Vår nya e-handel är byggd på Centra, vilket ger vårt team helt nya förutsättningar för att administrera global försäljning. Vi är otroligt taggade på att få en effektiv lösning på plats och inleda ett långsiktig partnerskap med Centra för att införliva våra mycket ambitiösa tillväxtmål, säger Henrik Grundén, medgrundare och creative director på Stronger i en kommentar.

Den nya sajten är designad och producerad av Stockholmsbaserade byrån Made People.

I samband med lanseringen har Stronger även rekryterat ytterligare kompetens till e-handelsteamet i form av e-handelskoordinatorn, e-commerce coordinator, Hanny Eldblom som närmast kommer från en liknande position hos John Henric där hon ansvarat för modemärkets e-handel sedan 2018.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094