E-handlare blir huvudsponsor av Copenhagen Fashion Week
Zalando och arrangören bakom Copenhagen Fashion Week har ingått strategisk partnerskap som ska löpa under tre år och sträcker sig från 2020 till 2023.
E-handlaren har tidigare och under åren 2016 till 2017 varit sponsor av modeveckan i Köpenhamn men inte tidigare fungerat som huvudsponsor.
I ett pressmeddelande framgår att båda parterna arbetar mot mera hållbara mål och aviserade förra hösten respektive starten på innevarande år planerna för att dra upp nya etiska riktlinjer och hållbarhetsmål för de varumärken de på ett eller annat vis arbetar med.
– Vi på Copenhagen Fashion Week är otroligt glada över att kunna avslöja vår nya strategiska partner Zalando, som precis som vi är dedikerade till att påskynda en hållbar omvandling av modebranschen. Tillsammans med Zalando hoppas vi kunna skicka en stark signal till resten av branschen att det är möjligt att skapa positiv förändring om du vågar använda din plattform för att ställa höga hållbarhetskrav, säger Cecilie Thorsmark, vd för Copenhagen Fashion Week i ett uttalande.