23948sdkhjf

Nytt nummer av Habit ute nu! Två tidningar i en.

Välkommen till Habits mixade svenska och engelska utgåva. Ur innehållet:

På en snabbt omritad spelplan formas nu branschens vinnare och förlorare. Habit ger dig facit på hur väl modebolagen stod rustade för det omfattande konsumtionsras som slog till i mars och som fortsätter att kyla branschen. Habits stora granskning av modemarknaden 2019 omfattar 276 aktörer – såväl detaljister som leverantörer och e-handlare inom segmenten kläder, skor och sport.

På bara fyra år har Arket vunnit konsumenternas gunst och växer nu globalt. Habit har träffat Anna Teurnell, Head of Design, en av nyckelpersonerna bakom framgången. Här berättar hon om sin passion till form och design.

Wendy Heijne sade upp sig från en karriär på H&M för att starta ”custom fit”-konceptet Studio Heijne. När hon under coronakrisen lanserade matchande munskydd väcktes omvärldens nyfikenhet.

Går det att utmana Amazon? Det hävdar svenska AI-experten Oliver Edholm, vars nystartade bolag backas av investerare som Reddits grundare Alexis Ohanian. Med AI-teknik vill Oliver Edholm hjälpa e-handlarna att rusta sig mot jätten.

Läs också om snabbväxarna i den svenska modebranschen. I toppen återfinns två träningsvarumärken som mitt under coronapandemin fortsätter att ta marknadsandelar.

Ytterligare ett varumärke som spelar offensivt är det amerikanska tränings- och lifestylemärket Champion. Habit har träffat Klas Ottosson, chef för Norra Europa, i bolagets nya showroom i Stockholm.

Och naturligtvis kan du läsa om vad som driver entreprenörerna bakom Axel Arigato, som i dagarna fick nytt externt kapital till bolaget.

Trevlig läsning!
Kajsa Åström, chefredaktör

Du måste vara prenumernat för att läsa tidningen. Saknar du en prenumeration? Ingen fara! Klicka här och starta läsningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062