23948sdkhjf

Kallt Ljus vill jobba mer i säsong

Startar ny pr- och kommunikationsbyrå.

Maria Vukotich och Joanna Swica har startat nya bolaget Kallt Ljus med fokus på marknadsföring och kommunikation av livsstilsvarumärken. Men det handlar inte om ett traditionellt pr-erbjudande, menar Maria Vukotich.

– Vi vill utmana med nytänk under det skifte mot allt mer digital- och social handel som råder och också boosta försäljningen för det kunder och butiker vi arbetar med under säsong.  Det gör vi genom tillgänglighet och att enbart arbeta med de produkter som är live i butikerna nu och alltså inte nästkommande säsong. En live-prlösning helt enkelt, säger Maria Vukotich till Habit.

Kallt Ljus erbjuder kommunikationsplanering, utförande samt produktion av innehåll till bland annat sociala medier. Utöver det ska duon arbeta aktivt från nytt showroom kombinerat med studio på Tulegatan i centrala Stockholm där produktplacering i säsong ska stå i fokus.

Ett av varumärkena som Kallt Ljus ska arbeta med initialt är denimvarumärket Abrand, som riktar sig mot en ung tjej och som enligt Maria Vukotich är ett märke på uppgång. Varumärket är väl etablerat globalt och kommer nu att fokusera starkt på tiilväxt också i Skandinavien med draghjälp av inte minst sociala medier.

Ambitionen är nu att bjuda in fler varumärken och modeföretag samt även att bygga ett starkt nätverk av influencer. Joanna Swica arbetar själv redan i dag som livsstilsprofil främst inom hälsa- och träning medan Maria Vukotich även arbetar som agent med flera modevarumärken i portföljen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078