De värvas till Peak Performance
Peak Performance har rekryterat Susanne Blanke till tjänsten som sportmodeföretagets DTC Director, direkt ttill konsument, med ansvaret att bland annat se till accelerera och expandera sportmodeföretagets varumärkestillväxt digitalt också i de egna försäljningskanalerna som de egna butikerna, outlets samt webbutik.
Hon tillträdde tjänsten i augusti i år och kommer närmast från H&M men har även ett förflutet från Ebay och Boston Consulting Group.
Därtill har Peak Performance rekryterat Maria Olsson till tjänsten som VP creative vilket innebär att hon ska ansvara för företagets kreativa funktioner inom design, varumärke och marknad.
Hon tillträder i november och kommer närmast från rollen som head of design hos Rapha Racing men har även ett längre förflutet inom design av skid- och outdoorprodukter från Craft, 8848 Altitude och North Bend
I ett pressmeddelande skriver bolaget att rekryteringen av Maria Olsson och den nya tjänsten också är frukten av en organisationsförändring som bolaget genomgick för ett par år sedan med syfte att skapa bättre synergi mellan marknads- och designavdelning.
Susanne Blanke och Maria Olsson tar även plats i ledningsgruppen.
– Vi har under det senaste halvåret omarbetat vår varumärkesinriktning, sortiments- och tillväxtstrategi och med Susanne och Maria på plats har vi alla viktiga komponenter för att accelerera och expandera vårt varumärke. Att vi nu dessutom för första gången i företagets historia har en större andel kvinnor än män i ledningsgruppen känns som en milstolpe förvår, vanligtvis, mansdominerade bransch, säger Sara Molnar, vd för Peak Performance i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.