Klarna lanserar liveshopping
Klarna lanserar liveshopping i den egna appen och första modeprogrammet av fem planerade, som ska ledas av influencern och pr-personligheten Roshi Hoss och stylisten Sara Biderman, direktsänds den 7 december.
– Liveshopping beskrivs ibland som TV-shop i budgetformat, men Livestyle kan snarare beskrivas som som TV-shop med extra allt. Sverige som marknad var rätt snabb på att haka på liveshopping, men vi har än så länge bara sett början av detta fenomen. Jag tror det kommer fortsätta att vara en stor trend även under nästa år, men i en mer förfinad form, säger Emilia de Poret, som sedan i november i år är fashion director på Klarna, i en kommentar.
Nya avsnitt, som ska gästas av bland annat olika modeexperter, sänds sedan varje vecka. Avsnitten har olika teman som bland annat kvinnliga kreatörer, trendspaning och mode för storhelgerna, i betallösningens app samt via e-handlarens sajt.
Klarna använder likt många kedjor och bland andra AMF Fastigheter Bambusers lösning.