23948sdkhjf

Löparbyxa mest såld artikel hos Zalando

Zalandos bruttoförsäljning ökade med 35 procent under Cyber Week i år. E-handlaren lockade även ett rekordstort antal nya kunder; en miljon kunder tillkom under shoppingperioden.

Cirka 7 500 ordrar per minut registrerades under de mest välbesökta tiderna och årets mest såld artikel för Zalando under shoppingveckan blev löparbyxan.

I ett pressmeddelande skriver e-handlaren att partnerprogrammet Connected Retail står för en ökande andel av försäljningen. Bruttoförsäljningen från partnervarumärken via programmet stod för i genomsnitt 30 procent, en ökning med 20 procent jämfört med 2019.

Över 2 300 partners inom detaljhandeln med fysiska butiker deltog via programmet, varav 250 nya partners under November.

Nu ska partnerprogrammet expanderas ytterligare under det kommande året.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078