Så ska Morris Stockholm få fart på tillväxten
Med norska Holta Invest i ryggen ska Morris Stockholm dubbla omsättningen till 2024. Efter att damlinjen lades ned ligger fokus uteslutande på mannen. Planen är att stärka den egna distributionen, både digitalt och fysisk.
3
Bilder
När strategin är lagd och teamet är etablerat hos Morris Stockholm, ser Nina Olufsen, som har varit tillförordnad vd sedan augusti 2019, sig om efter en permanent efterträdare. Foto: Morris Stockholm
Sommaren 2018 förvärvade Holta Invest en majoritetspost i J.M Alsén Design AB, med varumärket Morris Stockholm, av grundarna Jan och Eva Alsén. I augusti i fjol klev Nina Olufsen på som tillförordnad vd. Uppköpet är en del i investmentbolagets satsning att bygga en portfölj av starka varumärken i dotterbolaget Orangery Design, där Nina Olufsen ocks...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration