Han blir vd för Morris Stockholm
Adam Bradford har rekryterats till posten som ny vd för herrmodemärket Morris Stockholm.
Han tillträder i mars och efterträder tillförordnade vd:n Nina Olufsen som i samband med vd-skiftet kliver på som modeföretagets styrelseordförande.
I en intervju i senaste numret av Habit så berättar Nina Olufsen om modebolagets rejäla förändringsresa under det gångna året och om tiden sedan Holta Invest förvärvade majoritetsposten i bolaget sommaren 2018.
I samma intervju avslöjar hon att Morris Stockholm är redo att finna en permanent vd och nu står det klart att det är modebolagets nuvarande försäljningschef som fått förtroende att ta sig an uppdraget.
– Det är en stor ära att få förtroendet att leda detta fina bolag som jag värnar så mycket om. Vi står ödmjuka inför effekterna av covid-19, med utmaningar av stark karaktär. Men jag är övertygad om att Morris med sin starka produkt och varumärke tillsammans med sina duktiga partners kommer att nå nya höjder av framgång framöver, säger Adam Bradford, nuvarande försäljningschef, i en kommentar.
Adam Bradford har arbetat för Morris Stockholm i två omgångar och återvände till bolaget i våras efter en sejour hos Wacay och Henri Lloyd.
– Vi har letat efter rätt kandidat för Morris i några månader och har varit angelägna om att finna rätt kandidat för den spännande resan som vi nu står inför. Vi har en tydlig strategi och vår uppdaterade varumärkesprofil handlar till stor del om balansen mellan att respektera och ta med oss vad som är kärnan och Morris DNA och samtidigt göra märket relevant och attraktivt för framtiden genom att se till att vi alltid utmanar oss själva och går våra egna vägar. Adam återvände till Morris i april 2020 efter att ha varit borta från företaget i några år och är den perfekta kandidaten då han med kärlek till varumärket, kunskap om märkets historia, nära relation med våra kunder och är inte minst med en fantastisk drivkraft är rätt person att ta oss framåt, säger Nina Olufsen, avgående vd och tillträdande styrelseordförande.
Nina Olufsen är därtill alltjämt vd för Orangery Design där Morris Stockholm är en första byggsten i en framtida portfölj av flera starka modemärken.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.