Lämnar These Glory Days och Volt
Efter 14 år lämnar Magnus Beckman, hjärnan bakom Varnerägda These Glory Days, posten som designansvarig.
Herrmärket These Glory Days, lanserat 2007, säljs sedan 2013 exklusivt via Varners modekedja Volt i Sverige, Norge och Finland.
– Jag känner mig otroligt stolt och glad över allt det vi har lyckats med på These Glory Days som nu är ett av Skandinaviens största herrmärken. Att få bygga ett varumärke från grunden helt själv med alla delar, branding, sourcing, inköp och självklart viktigast av allt; design och sedan leda ett designteam har varit otroligt spännande och lärorikt. Det har varit en avgörande del i vår resa till att bli det starka varumärket vi är idag, uppger Magnus Beckman i ett mejl till Habit.
Vidare skriver han att det som varit helt unikt med uppdraget är få möjligheten att experimentera med nya varugrupper och samarbeten, som även inneburit att han varit med och tagit fram interiör och design också till en flaggskeppsbutik för These Glory Days.
Initialt distribuerades och såldes varumärket via Volt i Norge, Carlings i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt via insomnade modekedjan Solo.
– Att få vara med på resan från åtta Volt-butiker i Norge 2006, till att bli en av de största herrmodekedjorna i Skandinavien har varit otroligt kul och inspirerande. Speciellt med den snabba expansionen, som är helt unik för herrmode. Som en del av Volts ledningsgrupp under flera år så har jag alltid haft möjlighet att vara med och påverka allt från interiör och marknadsföring till varumärkesutbud. Jag tar med mig många goda minnen och vänner från alla år i Volt och These Glory Days. Nu ska jag vara föräldraledig och sedan ser jag fram emot vad framtiden har att erbjuda, säger Magnus Beckman och lägger till att 2020 har gett nya perspektiv på livet, vilket ledde till att var dags för ett nytt kapitel.
These Glory Days kommer att vara kvar som varumärke men utan Magnus Beckman vid rodret. Magnus Beckman har ett längre förflutet inom Varner-sfären och har förutom These Glory Days även arbetat med jeansmärket Emmett Jeans samt som regionchef för Carlings i Sverige.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.