Kappahl lanserar nytt varumärke
Modekedjan lanserar barnmodemärket Minories i initialt fyra butiker och online i början av februari.
I sortimentet finns plagg i vävt och trikå i storlek 50 till 128 och i mer hållbara material som GOTS-certifierad ekologisk bomull och GRS-certifierad återvunnen polyester.
– Kappahl står inför en spännande tillväxtfas, där vi med bland annat Minories vässar vår varumärkesportfölj ytterligare. Det finns en härlig energi i bolaget med proffsiga medarbetare som är duktiga på att utveckla relevanta produkter och att ta fram nya, spännande varumärken säger Desiré Westerberg, vice president business unit Kids, hos modekedjan.
Satsningen är enligt modekedjan ett led i att stärka positionen inom barnklädessegmentet och följer på lanseringen av Newbie, som lanserades 2010, och som i dag omfattar såväl eget klädvarumärke som sedan 2014 egna butiker.
I februari 2019 öppnade Kappahl även en renodlad barnklädesbutik, Kappahl Kids, i Ringens köpcentrum på Södermalm i Stockholm som är en av butikerna där det nya varumärket nu ska lanseras.
Även butikerna för Kappahl i Nordstan i Göteborg, där Kids-konceptet också finns, på Drottninggatan i Stockholm samt modekedjans butik på Stenersgata i Oslo ska sälja nya Minories.