Indiska till Tmall: "Så stor potentiell kundgrupp"
Indiska har gått live med ett sortiment om heminredning, mode och accessoarer på kinesiska Tmall.
Klivet in på den väldiga kinesiska marknaden följer på att Indiska oktober 2019 gick live på Zalando och lade då till ytterligare tio marknader. Nu fortsätter kedjans arbete med att digitalt nå kunder i fler länder.
– Det är väldigt spännande att öppna upp sortimentet för en helt ny marknad med så stor potentiell kundgrupp. Vi har fått väldigt positiv feedback på sortimentet och valde därför att satsa både på heminredning och mode, säger Karin Lindahl, vd, i en kommentar.
I samband med internationella kvinnodagen i mars ska kedjan även initiera större kampanjer för att etablera varumärket på den kinesiska marknaden.
– Att lyfta kvinnliga ledare och entreprenörer är en viktig del av vårt DNA.Därför känns det passande att lansera stort i samband med internationella kvinnodagen. Vi kommer i år ha en liten annan tappning på kampanjen I am Indiska som varit ett återkommande tema senaste åren, säger Emma Hellstadius Marknads-och ehandelschef i en kommentar.