Didriksons nya uttryck
Didriksons uppdaterar logotypen och den nya loggan, som har formen av varumärkets initialbokstav, är inspirerad av en jacka och vinklar från jackans ärm som i profil formar ett D.
Den nya logotypen pekar även framåt likt en pil som enligt varumärket ska uttrycka innovationsförmåga, hantverk och ansvar.
Den nya symbolen dyker först upp under våren 2021 i fysiska och i digitala kanaler med start den 10 maj samt på ett antal utvalda artiklar. Till hösten finns den uppdaterade logotypen i samtliga plagg i kollektionen.
– Genom uppdateringen av vår logotyp och ytterligare varumärkesarbete, som kommer att presenteras under året, tar vi ännu ett steg mot att positionera oss som ”The Swedish Jacket Brand, säger Fredrik Öhlund, marknadschef, CMO, på Didriksons.
Loggan är en av flera förändringar och delar av en ny varumärkesplattformen som Didriksons tagit fram i samarbete med kommunikationsbyrån The Bond.