Så ska Gina Tricot nå bredare
I veckan lanserar modekedjan konceptet Young Gina med plagg i storlek 134 till 164. Det nya sortimentet släpps online och i knappt 20 utvalda butiker den 12 augusti.
– Efterfrågan har varit stor och det känns helt rätt i tiden att lansera Young Gina-konceptet, där vi nu adderar ett nytt storleksspann till vårt sortiment som vi tidigare saknat. Detta är en medveten målgrupp på alla plan som vet vad de vill, och nu täcker vi upp så vi kan erbjuda starka kollektioner med hög modegrad för alla, säger Karin Westas Norlander, varumärkes- och marknadschef, Gina Tricot.
I sortimentet, som successivt ska utökas med nyheter under hösten, finns jeans, hoodies, överdelar, stickat, jackor och täckvästar och accessoarer. Som komplement till kläderna adderas ett urval av sneaker från varumärket Vans.
Att bredda storlekspanet från enbart damplagg har Gina Tricot gjort tidigare i och med lanseringen av barnkonceptet Gina Mini 2019.
I samband med lanseringen går Gina Tricot live med en digital kampanj, en dansutmaning, via modekedjan Tiktok där dansarna Faya Twinzz, kända från TV4-showen Talang, tillsammans med Tiktok- och Youtubestjärnorna och tvillingarna Iza och Elle.
Låten ”Got the flex”, är specialskriven av Jens Malmlöf från Hoffmaestro, Sohna Sowe och Prince Olumuyiwa Alalu och Jonas Promo och framförs av artisterna Sowee och Slim Prince.
Här butikerna som ska rymma det nya konceptet:
Borlänge – Kupolen
Borås – Knalleland
Eskilstuna – Tuna Park
Göteborg – Femman
Halmstad – Hallarna
Helsingborg – Väla Centrum
Kristianstad – C4
Kungälv – Kongahälla
Lund – Nova Lund
Malmö – Triangeln
Norrköping – Ingelsta
Skövde – Elins Esplanad
Stockholm – Mall of Scandinavia
Sundsvall – Birsta City
Umeå – Avion Shopping
Uppsala – Gränby Centrum
Västerås – Erikslund Shopping Center
Örebro – Marieberg centrum
Östersund – Mittpunkten