23948sdkhjf

Ny kommersiell chef hos Touchtech

Ska finjustera affärsmodellen och bygga ett internationellt säljteam.

I veckan tillträdde David Gagner posten som ny kommersiell chef hos Touchtech som bland annat erbjuder teknik för att bland annat  förena e-handel och fysisk butik via större touchskärmar.

David Gagner har ett längre förflutet inom retail och har arbetat som bland annat säljcoach, affärsutvecklare och försäljningschef. Han kommer närmast från Göteborgsbolaget Care of CRM som erbjuder Customer Relations Management tjänster, mjukvara.

Touchtechs skärmar finns nu i över 400 butiker runtom i Europa tack vare bland annat samarbetet med Bestseller och kedjorna Jack&Jones, Nameit, Selected och Vero Moda. Och därtill används tekniken och skärmarna i fysiska B2B-showroom som ett led i digitaliseringen av inköpsprocessen.

– Vi ser att våra tjänster har god potential att användas av fler globala varumärken. Så tillsammans med David kommer vi att finjustera affärsmodellen och bygga ett internationellt säljteam, uppger Deniz Chaban, vd, till Habit.

Rekryteringen och satsningen på att bygga ett internationellt försäljningsteam följer också på att Touchtech i våras bytte ut hela styrelsen till ett retailfokuserat gäng. I Touchtechs styrelsen ingår i dag Na-kd- och Jetshopordförande Magnus Emilson, Nike-chefen Mattias Wicksell, tidigare Ralph Lauren-chefen Tord Dyrssen och tidigare New Wave-chefen Mikael Palm Andersson. Dessutom valdes varumärkesbyrån The Bonds vd Malin Zetterlund och Johan Berndtsson, grundare av designbyrå InUse, in i styrelsen i syfte att stötta Touchtech i den fortsatta tillväxtresan inom retail.

– Samtidigt som vi tog in ny styrelse tog vi också in 6 miljoner kronor just för att tillsammans med David Gagner kunna genomföra en internationaliseringsstrategi, säger Deniz Chaban vidare.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063