KARTLÄGGNING av 80 modebutiker/kedjor: Här är facit under pandemiåret
Endast 30 procent av de fysiska modeaktörerna uppvisade tillväxt under pandemiåret 2020. Få lyckades återhämta tappet i e-handeln. Ett av undantagen är herrmärket A Day’s March. Det visar Habit unika kartläggning av den fysiska modemarknaden.
Att de fysiska modebutikerna är pandemins stora förlorare är inget nytt. Omsättningen för de 81 kedjor och butiker som ingår i Habits kartläggning minskade med sammanlagt 18 procent, eller 46 miljarder kronor, under 2020 jämfört med 2019. Den totala omsättningen uppgick till 216 miljarder kronor jämfört med 262 miljarder i fjol. Antalet anstä...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration