Röhnisch ökade omsättningen med 25 procent
Efter det positiva omsättningsresultatet för 2021 har det svenska träningsvarumärket Röhnisch nu som målsättning att tredubbla omsättningen fram till 2025 och långsiktigt bli ett globalt ledande sportvarumärke för kvinnor.
Tillväxten kommer från återförsäljarledet, där man två säsonger i rad slagit införsäljningsrekord, och från den egna e-handeln.
Enligt Emma Stjernlöf, vd för Röhnisch sedan 2020, har ytterligare faktorer bidragit till framgångarna. Hon pekar bland annat på rekrytering av nyckelpersoner och att man satsat på en offensiv investering i plattformen och varumärket.
– Vi har behållit det bästa från Röhnisch fantastiska arv och samtidigt moderniserat design och varumärke. Jag är otroligt stolt över vad det här teamet har åstadkommit, säger Emma Stjernlöf.
Under 2021 uppmärksammades Röhnisch bland annat för lanseringen av sin kollektion – PMS-kollektionen, som består av träningsprodukter som justeras utifrån kvinnans kropp och månadscykel.
Företaget har även lanserat en golfkollektion för gravida. Under 2021 bestod dessutom 83 procent av kollektionen av återvunna eller ekologiska material, målet är nu att ta hållbarhetsutvecklingen vidare, till att nå 100 procent senast 2025.