Kapitalinjektion till Odd Molly och Best of Brands
Den växande e-handelskoncernen, MRBS Group där Odd Molly, Hunkydory, Members.com, Campadre, We are Spindye och Best of Brands ingår, genomför en nyemisson om knappt 50 miljoner kronor, enligt ett beslut av styrelsen. Befintliga aktieägare kommer garantera emissionen. Anledningen är att tillföra koncernen ekonomiska muskler för att göra ytterligare förvärv och att investera i befintlig verksamhet och tillväxt.
– Med en ny strategi för bolaget, som efter förvärven av Odd Molly och Best of Brands Group blivit en betydande aktör inom livsstilsegmentet, ligger nu fokus på lönsam tillväxt. I syfte att exekvera på våra planer genomför vi denna emission och det är glädjande att se att vi har starka aktieägare i ryggen som garanterar emissionen samtidigt som jag naturligtvis hoppas att samtliga aktieägare vill vara med på den fortsatta resan, säger Niclas Ekdahl, vd för MBRS Group, i en kommentar.
Det var i slutet av förra året som Best of Brands med Members.com och Campadre fusionerades med MRBS Group. Sedan mars i fjol ingår även odd Molly Sverige i gruppen.